دستگاه‌های نظارتی رفته‌اند گل بچینند گویا!


 دستگاه‌های نظارتی رفته‌اند گل بچینند گویا!
مسؤولین کشور بارها و بارها اعلام کرده‌اند که ما می‌توانیم در برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم. من هم با آنها هم عقیده هستم،‌ما می‌توانیم و به قول حضرت حافظ «گویند سنگ لعل شود در مقام صبر/آری شود ولیک به خون جگر شود»

این خون جگر را اما نه مسؤولان بلکه ما مردم می‌خوریم، آنهم نه فقط به خاطر تحریم‌های یک دولت خودخواه بلکه به خاطر رفتار بسیاری از تولید کنندگان داخلی و ایضا حضرات مسؤول!

می‌گویید چرا؟ برایتان می‌گویم.

عکسی دیروز در شبکه‌های مجازی دست به دست شد که شیرکاکائوی یک شرکت داخلی  را نشان مي داد كه اول امسال 3هزار و 500 تومان  بوده و بعد شده 4 هزار تومان و  بعد4 هزار و 500 تومان و بعد 5 هزار و 500 تومان و بعد 6 هزار تومان و الان 8هزار تومان .

همه ما تقریبا هر روز با این بالا رفتن شبانه روزی قیمت‌ها برخورد داریم. این یک نمونه آن است. آیا واقعا اینگونه می‌شود به جنگ تحریم رفت؟ اصلا کجای دنیا اینگونه خود را آماده یک جنگ تمام عیار می‌کنند.

طرف آن سوی آب‌ها نشسته و پشت سر هم تحریم‌ها را امضا می‌کند بعد ما این سوی آب، عرضه تنظیم بازار را نداریم. هر کسی هرگونه که دلش می‌خواهد قیمت می‌گذارد بدون اینکه علتش را بگوید.

چه می‌شود که در عرض چند روز قیمت یک شیر دوبرابر می‌شود؟ در این چند وقت قیمت دلار چه تفاوتی کرده است که کارخانه‌های داخلی، کالاهای خود را روزانه قیمت گذاری می‌کنند.

حکایت ما هم شده است مثل آنهایی که در زمین فوتبال داد می‌زدند «مارادونا را ول کنید غضنفر رو بچسبید!»

واقعا کسی نیست به این بازار نظارت کند؟ کسی نیست از کارخانه‌های داخلی بپرسد دلیل بالا رفتن هر روز قیمت‌ها چیست؟ چه کسی در این مملکت بر بازار نظارت می‌کند؟

فلسفه دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها چیست؟ مگر اداره کشور بر عهده آنها نیست؟ اگر هست چرا رسما بازار ایران دچار بلبشو شده است؟

بروید یقه کارخانه دار را بگیرید و از او بپرسید چرا هر روز قیمت خود را تغییر می‌دهد؟ يا دلیل قانع کننده‌ای می‌آورد و آنوقت وظیفه شما حل مشکل اوست یا نه، به دنبال سود بیشتر است که وظیفه شما برخورد با اوست. حالت سومی به نظر نمی‌رسد که اگر می‌رسد بگویید ما هم بفهمیم.

با دیدن این وضع چگونه می‌شود به مردم گفت در برابر تحریم‌ها مقاومت کنند؟ چگونه می‌شود به آنها گفت نخرید؟ چگونه می‌شود به آنها گفت به آینده امید داشته باشید؟

منبع: تابناک

«« بازگشت

تاریخ درج: 1397/08/19