ادامه حملات سمی علیه دختران دانش آموز: استان تهران،‌ کرج،‌ کرمانشاه،‌ تبریز، ارومیه،‌ زنجان، همدان،‌ کبودراهنگ، استان فارس،‌ قم،‌ استان اردبیل،‌ کاشان، سمیرم اصفهان،‌ ایلام و خراسان شمالی / انتقال صده


ادامه حملات سمی علیه دختران دانش آموز: استان تهران،‌ کرج،‌ کرمانشاه،‌ تبریز، ارومیه،‌ زنجان، همدان،‌ کبودراهنگ، استان فارس،‌ قم،‌ استان اردبیل،‌ کاشان، سمیرم اصفهان،‌ ایلام و خراسان شمالی / انتقال صده

حملات سمی و مسمومیت های عجیب علیه مدارس دخترانه امروز شنبه 13 اسفند 1401 ادامه دارد.

 یک مدرسه ارومیه:‌ انتقال 30 دانش آموز به بیمارستان

تعدادی از دانش آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا (س) ارومیه مسموم شدند. به گزارش تسنیم، تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه شاهد نورالزهرا(س) ارومیه صبح امروز به دلایل نامعلوم دچار مسمومیت شدند. 

این دانش‌آموزان توسط اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر انتقال داده شدند. تاکنون 30 دانش‌آموز‌ دچار علائم مسمومیت بوده که به بیمارستان منتقل شده‌اند‌.

 
 
 
 

همدان و کبودراهنگ:‌ انتقال دانش آموزان به بیمارستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بروز مسمومیت در دو مدرسه دخترانه در همدان و کبودراهنگ خبر داد. 
 
به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، علیرضا توقیری در توضیح خبر گفت: در پی تماس با فوریت‌های پزشکی استان خدمات امدادرسانی و انتقال مصدومان به بیمارستان در حال انجام است و با به‌کارگیری همه امکانات اورژانسی اقدامات لازم آغاز شد. 
 
وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های درمانی و فوریت‌های پزشکی و بیمارستان های استان در حال آماده باش هستند، اظهار کرد: حال عمومی دانش آموزان مطلوب و جزئیات این موضوع در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

یک مدرسه شهرستان کوار استان فارس/ انتقال ۲۷ نفر به بیمارستان


سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: جمعی از دانش‌آموزان یکی از مدارس شهرستان کوار امروز دچارضعف و سرگیجه شدند.
 
به گزارش تسنیم، حمیدرضا شعبانی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس  ضمن تائید این خبر اظهار داشت: صبح امروز 27 نفر از دانش آموزان یکی از مدارس در شهرستان کوار با علائم حالت تهوع، ضعف و سرگیجه مواجه شدند که سریعا توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان اعزام شدند. وی اضافه کرد: حال عمومی این دانش‌آموزان خوشبختانه خوب گزارش شده است.

یک مدرسه  زنجان: بستری  ۲۹ دانش‌آموز دختر
 
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: دقایقی پیش ۲۹ دانش‌آموز مدرسه دخترانه ولی‌عصر (عج) زنجان به دلیل مسمومیت به بیمارستان آیت‌الله موسوی منتقل شدند.
 
حسن بختیاری در گفت‌وگوی اختصاصی با ایسنا، در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان زنحانی، اظهار کرد: در پی گزارشی مبنی بر مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه دخترانه ولی‌عصر زنجان، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس فورا به محل اعزام و اقدامات اولیه انجام شد. اکنون حدود ۲۹ نفر از دانش‌آموز به بیمارستان انتقال پیدا کردند و با توجه به علائم، درمان‌های لازم انجام شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه مورد حادی در بین دانش‌آموزان مسموم شده در زنجان وجود ندارد.

چند مدرسه کرج:‌ انتقال دانش آموزان به مراکز درمانی

امروز شنبه ۱۳ اسفند ماه، دانش‌آموزان تعدادی از مدارس دخترانه در کرج با مسمومیت مواجه و به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته هم دانش‌آموزان دو مدرسه شهرستان فردیس مسموم شدند.

مسمومیت در مراکز آموزشی در استان البرز فقط مختص مدارس نبوده و شب پنجشنبه ۱۱ اسفند، دانشجویان در یک خوابگاه دخترانه در کرج هم مسموم شدند.

  3 مدرسه تبریزانتقال دانش آموزان به بیمارستان

صدا و سیما نوشت: تعدادی از دانش آموزان دختر مدارس شهرستان تبریز ظهر امروز به علت مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
 
دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: این دانش آموزان مربوط به مقاطع یک مدرسه ابتدایی و ۲ دبیرستان دخترانه در مناطق تبریز، باسمنج و ستارداداشی هستند.

نماینده مجلس: «عامل مسمومیت دانش‌آموزان، یک یا ترکیبی از چند گاز است»

سیدمرتضی خاتمی نائب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که هفته گذشته به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جهت بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان به قم سفر کرده بود، در رابطه با ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان در برخی نقاط کشور، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان، نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که عامل مسمومیت، استنشاقی است.
 
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه عامل مسمومیت دانش‌آموزان ممکن است یک یا ترکیبی از چند نوع گاز باشد، افزود: گاز N۲ موجود در این گروه، علائم و تظاهرات بالینی را توجیه نمی‌کند، ولی گاز‌های دیگری که در این محیط‌ها جداسازی شده‌اند علائمی منجمله بی‌حسی اندام را توجیه می‌کند. طبق شواهد بالینی افرادی که مسموم شدند، مسمومیت ناپایدار و زودگذر داشته و آزمایشات آنان طبیعی است، ولی در عین حال سبب بروز حالت تهوع، استفراغ، سرفه، تنگی نفس، سرفه و ... می‌شود.

مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت (استان تهران)
 
روابط عمومی دادسرای پاکدشت از مسمومیت ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت خبر داد و گفت: حال عمومی دانش‌آموزان مساعد است و تحقیقات برای شناسایی عامل این مسمومیت ادامه دارد.
 
به گزارش تسنیم، روابط عمومی دادسرای پاکدشت اعلام کرد: ۶۰ دانش‌آموز مدرسه امامت پاکدشت صبح امروز پس از اعلام علائم مسمومیت به بیمارستان پاکدشت منتقل شدند.
 
وی افزود: پس از اعلام گزارش محمدحسن پور دادستان پاکدشت با همراهی مأموران امنیتی و فرمانداری به مدرسه و بیمارستان برای بررسی وضعیت دانش‌آموزان مراجعه کردند.
 
روابط عمومی دادسرای پاکدشت در ادامه گفت: بر اساس گزارش‌های پزشکی و بیمارستانی حال عمومی دانش‌آموزان در حال حاضر مساعد است و تلاش برای شناسایی عامل این مسمومیت‌ها ادامه دارد.
 
روابط عمومی دادستانی پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت آگاهی از هرگونه اطلاعاتی که در کشف حقیقت مؤثر باشد مستقیماً به دادستان شهرستان پاکدشت مراجعه کنند تا در شناسایی عوامل این اقدام تسریع شود.
 
مسمومیت چند دانش‌آموز مدرسه دخترانه در اسلامشهر (استان تهران)
 
تسنیم: صبح امروز چند دانش‌آموز مدرسه‌ دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند.
 
صبح امروز چند دانش‌آموز مدرسه‌ دخترانه‌ای در شهرک مهدیه جنوبی اسلامشهر (مدرسه دخترانه ام ابیها) دچار مسمومیت شدند.
 
در این مدرسه هیچ انفجار و یا صدایی در مورد پخش مواد مسموم‌کننده دیده یا شنیده نشده است و فقط به مرور زمان تعدادی از دانش‌آموزان احساس مسمومیت کرده‌اند که به سرعت با ورود عوامل اورژانس دانش آموزان مسموم به دو بیمارستان امام رضا (ع) اسلامشهر و یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.
 
مسمومیت ۱۲ دانش‌آموز در بهارستان (استان تهران)
 
تسنیم: مدیر آموزش و پرورش بهارستان ضمن تأیید مسمومیت برخی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه نسیم‌شهر گفت: ۱۲ دانش‌آموز در پی مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
 
در شیفت صبح و بعدازظهر امروز تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه جوادالائمه(ع) و فرزانگان بهارستان دچار مسمومیت شدند.
 
براساس گزارش‌های اعلام‌ شده تاکنون 12 دانش‌آموز توسط اورژانس به بیمارستان امام حسین(ع) منتقل شدند و در زمان حاضر کارشناسان اورژانس در مدرسه حضور دارند و بنا بر اظهارات عوامل اورژانس مسمومیت شدید نیست و حال اکثر دانش‌آموزان خوب است.
 
کاظم امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستان با تأیید مسمومیت دانش‌آموزان دختر در نسیم‌شهر اظهار داشت: 12 دانش‌آموز دختر دچار مسمومیت شدند.
 
وی افزود: 3 دانش‌آموز از مدرسه دخترانه جوادالائمه، 7 دانش‌آموز از مدرسه فرزانگان و 2 دانش‌آموز از مدرسه هاجر مسموم شده‌اند.
 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان تأکید کرد: مسئولین با جدیت پیگیر موضوع هستند و خانواده‌‌ها به حاشیه و شایعات توجه نکنند و موضوع را از طریق رسانه‌های معتبر و رسمی دنبال کنند.
 
گفتنی است گزارش‌های رسیده به خبرنگار تسنیم از برخی مدارس گلستان، قلعه‌میر و نسیم‌شهر نشان می‌دهد موضوع مسمومیت‌های سریالی در مدارس همچنان ادامه دارد.
 
 شهرستان محلات (استان مرکزی)
 
فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات گفت: تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در این شهرستان با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که پس از انجام اقدامات درمانی ترخیص شدند.
 
مرضیه ولی اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تعدادی از دانش آموزان از یکی از مدارس دخترانه شهرستان محلات با علائم تهوع، سردرد و سرگیجه به بیمارستان مراجعه کردند که بلافاصله اقدامات درمانی لازم توسط تیم تخصصی انجام شد.
 
وی افزود: خوشبختانه پس از انجام اقدامات درمانی و آزمایشات لازم، ۶ نفر ترخیص و ۲ نفر تحت نظر در اورژانس بستری شدند و در حال حاضر حال عمومی همه دانش آموزان مطلوب است.
 
مسمومیت ۲۳ دانش‌آموز دختر در بجنورد ( خراسان شمالی)
 
تسنیم: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعدادی از دانش آموزان مدرسه حضرت مریم مرکز استان امروز با علائم مسمومیت تنفسی به مر اکز درمانی استان منتقل شدند.
 
 تعدادی از دانش آموزان مدرسه حضرت مریم مرکز استان امروز با علائم مسمومیت تنفسی به مر اکز درمانی استان منتقل شدند.
 
فرماندار بجنورد با اعلام این خبر به تسنیم٬ گفت: تعدادی از دانش آموزان مدرسه مریم بجنورد صبح امروز دچار مسمومیت شدند. بر اساس گزارش منابع محلی، چندین نفر از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
 
محمدباقر باقرپور افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مسموم شده خوب است و به صورت سرپایی در مرکز درمانی در حال مداوا هستند.
 
یک منبع مطلع در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز اظهار داشت: داشن آموزانی که دچار مسمومیت شدند به دو مرکز درمانی امام علی(ع) و امام حسن بجنورد منتقل و پس از مداوای سرپایی همه آنان مرخض شدند.
 
هنوز از منبع مسمومیت داشن آموزان و عامل آن خبری منتشر نشده است.
 
 کرمانشاه 
 
مهر: تعدادی دیگر از دانش آموزان دختر کرمانشاهی با علائم مشابه مسمومیت راهی مراکز درمانی شدند.
 
 بر اساس اطلاعات منابع آگاه در ادامه سریال مسمومیت دانش آموزان ظهر امروز شنبه سیزدهم اسفند تعدادی از دانش آموزان کرمانشاهی با علائم مشابه مسمومیت به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه منتقل شدند.
 
بر اساس پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری مهر استان کرمانشاه تاکنون اطلاعات دقیقی از جزئیات این حادثه منتشر نشده است.
 
هفته گذشته نیز تعدادی از دانش آموزان دختر دبستان شهید «سپهر مصباح» با علائمی همانند مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
  پرند‌ (استان تهران)
 
تسنیم: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم از مسمومیت تعدادی دانش‌آموز مدرسه محمدی شهر پرند خبر داد و گفت: حال دانش‌آموزان خوب است و تعدادی از آن‌ها مرخص شده‌اند.
 
 محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم در جمع خبرنگاران با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان پرندی اظهار داشت: امروز صبح 20 نفر از دانش‌آموزان مدرسه شهید محمدی فاز 6 پرند دچار مسمومیت شده که توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.
 
وی افزود: مراجعه کنندگان به بیمارستان در خصوص مسمومیت‌ها 20 نفر بوده که 6 نفر مرخص شده و 6 نفر دیگر در حال ترخیص شدن هستند و 8 نفر دیگر نیز در حال درمان هستند و احتمالاً تا 2 ساعت آینده مرخص می‌شوند.
 
دادستان رباط‌کریم در ادامه گفت: پس از اطلاع اولیاء دانش‌آموزان از واقعه روی داده تعدادی از اولیا جهت اطلاع از وضعیت مقابل مدرسه تجمع کرده‌اند ولی خوشبختانه شرایط تحت کنترل است.
 
وی ضمن توصیه خانواده‌ها به صبوری و توجه نکردن به شایعات تأکید کرد: خوشبختانه حال همه دانش‌آموزان حسب گزارش‌های واصله در سلامت به سر می‌برند و تا این لحظه در هیچ مدرسه دیگری مورد مسمومیت نداشتم.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم با اعلام این مطلب که این موضوع در دست بررسی است خاطرنشان کرد: با تمام توان این موضوع را پیگیری و به محض اطلاع دقیق از عوامل این حادثه مطابق قانون تصمیم‌گیری و برخورد خواهد شد.
 
ایلام
 
مهر نوشت: سریال مسمومیت دانش آموزان به ایلام رسید.
 
امروز شنبه، تعدادی از دانش آموزان یکی از مدارس ایلامی به دلیل علائم مشابه مسمومیت به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

شهرهای گرمی و مشگین‌شهر  (استان اردبیل)
 
ایرنا: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل با اشاره به مشاهده علایم مسمومیت در تعدادی از دانش‌آموزان و کادر مدرسه در یک مدرسه دخترانه گرمی و یک مدرسه دخترانه مشکین‌شهر، از حال مساعد همه افراد خبر داد.
 
علی محبوبی‌پور با اعلام این خبر گفت: صبح امروز در یک مدرسه دخترانه گرمی و یک مدرسه دخترانه مشکین‌شهر تعدادی از دانش‌آموزان و کادر این مدرسه با استشمام بوی نامطبوع، با علایمی از مسمومیت مواجه شدند که بلافاصله پس از این اتفاق،‌ همه افرادی که احساس مسمومیت داشتند، توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.
 
وی افزود: خوشبختانه حال تمامی افرادی که با علایمی از مسمومیت مواجه شده‌اند، مساعد بوده و اتفاق حادی رخ نداده است.
 
 سمیرم و کاشان (استان اصفهان)
 
ایسنا نوشت: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان درباره اخبار منتشر شده در خصوص دانش‌آموزان سمیرمی و کاشانی توضیحاتی ارائه کرد.
 
براساس این اطلاعیه، صبح امروز (شنبه، ۱۳ اسفند) در مدرسه بانو امین شهر حنای شهرستان سمیرم، ۹ نفر از دانش‌آموزان یکی از کلاس‌های این مدرسه با ابراز علائمی از قبیل سردرد و حالت تهوع از مسؤولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند که با همکاری مرکز بهداشت و اورژانس تحت بررسی قرار گرفتند و به مرکز بهداشت شهر حنای سمیرم منتقل شدند.
 
پس از بررسی و معاینات، ۳ نفر از دانش‌آموزان با حال مساعد ترخیص و ۶ نفر دیگر نیز جهت درمان تکمیلی به بیمارستان سمیرم منتقل شدند.
 در ادامه این اطلاعیه آمده است: در هنرستان کتابچی شهر کاشان نیز صبح امروز پس از ورود دود ناشی از آتش در مجاورت مدرسه به داخل یکی از کلاس‌های درس، تعدادی از دانش‌آموزان برای اطمینان از این موضوع که دچار مشکل خاصی نشده باشند، برای بررسی‌های بیشتر به‌وسیله اورژانس به بیمارستان منتقل شدند و تحت معاینات پزشکی قرار گرفتند.
 
گفتنی است، والدین و دانش‌آموزان از توجه به اخبار کذب و شایعات که با هدف ایجاد دلهره، استرس و سلب اعتماد از محیط آموزشی در حال انتشار است پرهیز کرده و آرامش خود و فرزندان را حفظ کنند.
 
قم:‌ بستری شدن ۴۴ دانش آموز در بیمارستان
 
مهر نوشت: بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم از مجموع اتفاقات امروز در مدارس قم ۴۴ دانش آموز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.
 
امروز شنبه سیزدهم اسفند ماه، در مدارس قم حادثه مسمومیت تکرار شد که تعداد ۴۴ دانش آموز با علائم مسمومیت در مراکز درمانی پذیرش شدند که حال عمومی آنها مناسب است.
 
در حال حاضر اقدامات تشخیصی و مراقبتی از سوی پزشکان و متخصصان برای این دانش آموزان در حال انجام است که در صورت پایداری شرایط جسمانی، در ساعات آینده از بیمارستان ترخیص می‌شوند.
 
لاهیجان و رشت
 
چند دانش آموز در شهر‌های لاهیجان و رشت با علایمی مشکوک به مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
 
به گزارش صدا و سیما؛ حوالی ظهر امروز چند دانش آموز در رشت و لاهیجان با علایمی شبیه مسمومیت راهی بیمارستان شدند.
 
در حال حاضر حال دانش آموزان خوب گزارش شده است.

منبع: عصر ایران

«« بازگشت

تاریخ درج: 1401/12/14