استقرار ۲۶ شعبه صلح‌و‌سازش در شهرک‌ها و اتحادیه‌های صنفی


استقرار ۲۶ شعبه صلح‌و‌سازش در شهرک‌ها و اتحادیه‌های صنفی
غلامرضا مهدوی در مراسم آغاز به‌کار رسمی مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی (شورای حل اختلاف استان تهران) با اشاره به بخشنامه ریاست قوه قضاییه درباره اهتمام به صلح و سازش اظهار کرد: در اجرای بند ششم این بخشنامه مبنی بر استقرار شورای حل اختلاف در جوار دادسراها، تاکنون ٢4 شعبه ویژه صلح و سازش در ١6 ناحیه دادسرا مستقر شدند. 

وی اضافه کرد: در هشت زندان استان تهران ١١ شعبه صلح و سازش و  یک شعبه هم در جوار بقعه متبرکه امامزادگان عین‌علی و زینعلی واقع در محله پونک تهران مستقر شده‌است. یک شعبه اقلیت زرتشتیان نیز در دادسرای ناحیه ٢٧ نیز مستقر شده است.

معاون قضائی دادگستری استان تهران افزود: همچنین در راستای تفاهم‌نامه با وزارت صنعت، معدن، تجارت مقرر شده است 6 شعبه ویژه صلح و سازش در شهرک‌های صنعتی مستقر شود و قرار است 20 شعبه هم در اتحادیه‌های صنفی مختلف مستقر شود.

مهدوی اظهار کرد: سلسله تدابیری اندیشیده شده تا میزان صلح و سازش افزایش یابد البته در برخی مجتمع‌ها و شعب ویژه میزان صلح و سازش در پرونده‌ها تا 6� درصد است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این درصد صلح و سازش در تهران کمتر از 10درصد بود و متاسفانه برخی دلسرد بودند و می‌گفتند در تهران صلح و سازش پایین است اما اعتقاد داریم تهران به عنوان پایتخت، قابلیت صلح و سازش بالایی در پرونده‌ها دارد.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران درباره ایجاد شعبه ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی نیز افزود: این مجتمع ویژه در مرکز شهر قرار دارد و این منطقه پروندههای بسیار دارد و قابلیت صلح و سازش هم هست. نام این مجتمع با وسواس خاصی انتخاب شد زیرا این شهید بزرگوار مظهر صلح در منطقه بودند.

مراسم آغاز به‌کار رسمی مجتمع ویژه صلح و سازش شهید سلیمانی (شورای حل اختلاف استان تهران) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری؛ معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز امور شورای حل اختلاف و جمعی از مقامات قضایی و انتظامی در کنار دادسرای ناحیه ١٢ واقع در خیابان فیاض‌بخش افتتاح شد.

منبع: تسنیم

«« بازگشت

تاریخ درج: 1399/03/01