امکان تردد بدون بازرسی وکلا به مراکز قضایی تهران فراهم شد


امکان تردد بدون بازرسی وکلا به مراکز قضایی تهران فراهم شد
امروز، ١٦ بهمن ماه ١٣٩٧، توافق‌نامه‌‌ای درباره ی چگونگی ورود وکلای دادگستری به ساختمان‌های دادگستری میان کانون وکلای دادگستری مرکز و دادگستری کل استان تهران امضا شد تا امکان ورود همکاران به داخل مجتمع‌های قضایی بدون بازدید بدنی فراهم شود.

 غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و حسین فاضلی هریکندی معاون قضایی رئیس کل و مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان تهران به نمایندگی از دادگستری استان تهران و عیسی امینی رئیس کانون وکلای مرکز به نمایندگی از این کانون و نمایندگان سایر نهادهای مرتبط با دادگستری این تفاهم نامه را منعقد کردند.

بر پایه این تفاهم‌نامه وکلا هنگام ورود به مجتمع‌های قضایی و حتی دادگاه‌های انقلاب اسلامی از درگاهی جداگانه عبور خواهند کرد و تحویل گوشی همراه و بازرسی بدنی بر وکلا اعمال نخواهد شد و آنها با رعایت شأن وکیل و مفاد توافقنامه می‌توانند از مزایای این تفاهم بهره‌مند شوند. این تفاهم نامه به زودی و پس از نصب گیت و تجهیزات الکترونیکی اجرا خواهد شد.

در راستای اجرای این خواست دیرینه‌ نهاد وکالت و وکلای گرامی، از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود استفاده خواهد شد تا کرامت همکاران وکیل و کارشناسان رسمی دادگستری حفظ شود؛ اما چنانچه وکیلی با تخطی از تفاهمنامه فیمابین اقدامی انجام دهد، ضمانت اجرا توسط خود کانون وکلای دادگستری مرکز و صرفاً در مورد همان همکار با محرومیت تدریجی از گیت اختصاصی تعیین خواهد شد و از سویی تخلف یک وکیل تأثیری بر اجرای تفاهمنامه نسبت به دیگر همکاران نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

«« بازگشت

تاریخ درج: 1397/11/17