شهادت ۲ مرزبان ایرانی در تیراندازی طالبان/ درگیری شدید مرزی


شهادت ۲ مرزبان ایرانی در تیراندازی طالبان/ درگیری شدید مرزی

پیش از ظهر امروز شنبه در مرز ایران با افغانستان تنش هایی میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایران به وقوع پیوست که منجر به تبادل آتش میان طرفین شد و بر اثر آن تعدادی از عناصر طالبان مجروح شدند.

  این درگیری ها حوالی پاسگاه ساسولی شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان رخ داد.

بنا به گزارش رسانه ها پس از آتش توپخانه ارتش ایران نیروهای طالبان به درگیری پایان داده و هم اکنون مسئولان مرزی طالبان و ایران در جلسه ای مشغول بررسی دلایل تنش و درگیری هستند.

 
 
 
 

دایره قرمز محل درگیری میان طالبان و مرزبانان ایرانی

درگیری مرزی ایران و طالبان (فیلم + جزئیات درگیری) /تسنیم: پایان درگیری

جزئیات درگیری مرزی ایران و طالبان

جزئیاتی درباره درگیری امروز مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان افغانستان به روایت خبرگزاری تسنیم:

۱- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است. 

۲- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

۳- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

۴- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماسهایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس از تقریباً ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

رصد مرز افغانستان توسط  پهپادهای ایرانی

کانال پارتیزان نوشت: اخبار منتشر شده حاکی از این است که پهپاد های ایرانی از پایگاه شهید علی عربی شهر زاهدان به سمت مرز به پرواز در آمدند و در حال گشت زنی هوایی بر نوار مرزی هستند.

زخمی شدن نیروهای طالبان

درگیری مرزی ایران و طالبان (فیلم +جزئیات درگیری) /تسنیم: پایان درگیری

در اثر واکنش آتش توپخانه نیروی زمینی ارتش ایران تعدادی از نیروهای طالبان زخمی شده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

آمار دقیقی از تلفات منتشر نشده است. 

درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت

به گزارش تسنیم؛ درگیری در مرز افغانستان با طالبان پایان یافته و مسئولین مرزبانی ایران و افغانستان هم اکنون در جلسه هستند تا دلایل تنش بوجود آمده را بررسی کنند.

شهادت ۲ مرزبان ایرانی در تیراندازی طالبان 

به گزارش ایرنا؛ صبح امروز عناصر طالبان اقدام به تیراندازی به سمت پاسگاه مرزی ساسولی در محدوده زابل کرده که متاسفانه ۲ نیروی مرزبان شهید و ۲ شهروند دیگر زخمی شدند.
 
 نیروهای مرزبانی نیز متقابلاً اقدام به مقابله کرده که تاکنون از تلفات طرف مقابل آماری منتشر نشده است. هفته قبل نیز فرمانده پاسگاه مرزی ساسولی توسط عناصر طالبان به شهادت رسیده بود.

منبع: عصر ایران

«« بازگشت

تاریخ درج: 1402/03/07