مرحله نخست آزمون عمومی قضاوت برگزار شد


مرحله نخست آزمون عمومی قضاوت برگزار شد

 معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، قائم مقام معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در حوزه‌ امتحانی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و علم و فرهنگ از روند برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء سال ۱۴۰۲ بازدید کرد.

فرهاد افشارنیا گفت: نتایج آزمون تستی تا اواخر ماه آینده از درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان این مرحله در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و بعد از اتمام مصاحبه علمی، روانشناسی و گزینش به کارگزینی معرفی خواهند شد.
وی افزود: امروز شاهد روند برگزاری آزمون با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی بودیم که اینجا لازم است از همه دست اندرکاران امر تشکر و قدردانی کنیم.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه ۷۸درصد شرکت کنندگان این آزمون را آقایان و ۲۲ درصد آن را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: امسال جذب قضات در قوه قضاییه از چهار طریق برگزاری آزمون عمومی از داوطلبان، جذب اختصاصی از طریق شرط معدل، جذب قضایی ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه و جذب مناطق محروم، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: چند برابر قبول شدگان آزمون امروز برای آزمون تشریحی دعوت می‌شوند و قطعا جذب قضات می تواند شتاب در رسیدگی و رضایت‌مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.
در ادامه احمد عبدی پور رییس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با مجموعه دستگاه قضا در برگزاری آزمون تصدی منصب قضا، اظهارداشت: جهاد دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی برای انجام آزمون های استخدامی فراهم کرده است که نزدیک به برگزاری ۴۰ آزمون در چهار سال گذشته است.
وی ادامه داد: امیدوارم در برگزاری آزمون انتخاب قضات دستگاه قضا خدمات مطلوبی را به قوه قضاییه ارائه دهیم.

منبع: ایرنا

«« بازگشت

تاریخ درج: 1402/03/06